БЕГУЩАЯ СТРОКА

РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ!

понеділок, 25 квітня 2016 р.

Методична скарбничка.



            Щоденник юного читача.
В останні роки виховання культури читання, любові до книги стає пріоритетним завданням діяльності шкільних бібліотек. Яскравим свідченням актуалізації процесу  читання серед учнів є конкурси «Найкращий читач України», акція «Живи, книго». Саме тому матеріали, які розкривають ці питання є актуальними для бібліотечних працівників. Варіантів ведення щоденника читача багато.
Ми пропонуємо один із них, призначений для учнів початкових класів. Учні можуть не тільки записувати туди прочитані книги, але й підходити до процесу читання творчо, приміряючи на себе різноманітні соціальні ролі : читача, критика, мовознавця, художника, автора, батьків. Бібліотечні працівники, спільно з вчителями початкових класів зможуть із записів у щоденнику дізнатись про літературні смаки та уподобання своїх вихованців, спрямувати  на прочитання відповідної їх потребам та інтересам літератури, допомогти у пошуку необхідної інформації, поділитись роздумами з батьками. Обов’язково перед початком ведення щоденника з дітьми необхідно провести бесіду щодо оформлення щоденника, внесеня відповідних записів, детально висвітлити основні рубрики, розповісти про переваги ведення щоденника, власний досвід, навести цікаві приклали ведення щоденника відомими особистостями, кумирами дітей. Така бесіда має проходити в довірливій обстановці, не носити повчальний характер. Такий щоденник можна зробити самому у вигляді книги чи зошита, або придбати. Доцільно бібліотечному працівникові, спільно з вчителем розробити певні методичні рекомендації або поради щодо ведення щоденника,  його естетичного оформлення, у щоденнику можна розмістити  прислів’я про книгу, цитати про читання ілюстрації на задану тему. Розпочинати доцільно з титульної сторінки. Можна запропонувати і такий варіант.
Щоденник юного читача
Учня (ниці)           класу школи №       ( міста, села. селища)
Прізвище
Ім’я
Розпочато в 2011 році

Перша сторінка щоденника може містити інші відомості про учня, основні поради щодо заповнення та ведення .
 Перед заголовком наступної сторінки можна написати Нова книга.
Друга сторінка має назву ТИ   ЧИТАЧ. В ній читач записує назву книги, автора, головних героїв, епізоди, які найбільше сподобались.
 1. Як називається книга, яку ти прочитав (ла) ?
2. Хто її написав ? Це справжнє прізвище автора чи псевдонім ? ( Якщо псевдонім, дізнайся справжнє прізвище автора). Це український чи зарубіжний письменник ?
3. Хто головний герой книги? Напиши свою думку про нього.
4. Який епізод тобі найбільше запам’ятався ? Коротко опиши послідовність подій і попроси однокласників відгадати, що це за твір.
Третя сторінка має назву ТИ    МОВОЗНАВЕЦЬ ( в ній учень повинен дізнатись за допомогою словників або запитати у дорослих значення незрозумілих слів)
1.     Які незнайомі слова тобі зустрілись? Випиши їх і дізнайся, що вони значать.
Четверта сторінка  ТИ   КРИТИК ( написати відзив, лист другу, де виразити свою думку про прочитане, дати пораду друзям чи варто читати даний твір)
1.     Напиши лист другу, в якому розкажи про прочитану книгу, дай їй свою оцінку, порадь прочитати дану книгу. Або навпаки відговори. Напиши відзив, розпочинаючи словами «Книга мені сподобалась ( не сподобалась), тому що в ній… Спробуй себе в ролі справжнього літературного критика.
П’ята сторінка ТИ  МАЙБУТНІЙ  ТАТО (МАМА)  Кожен учень може «приміряти» на себе роль тата чи мами, подивитись на прочитане їх очима і порадити або відговорити свого сина чи дочку брати в руки цей твір.
1.Чи порадив (ла) б ти прочитати цю книгу своєму сину чи дочці ? Поясни, чому.
Наступна сторінка ТИ  АВТОР.
1.     Спробуй написати продовження прочитаної книги або зміни кінець. Що станеться з улюбленими героями в майбутньому?
Сьома сторінка  ТИ   ХУДОЖНИК.
1.     Спробуй  намалювати головних героїв, епізоди, які тобі сподобались, намалюй обкладинку книжки, щоб по ній можна було зрозуміти про що вона.
Наступна сторінки ТИ  ПИСЬМЕНИК ( ПОЕТ)
1.     Ти читаєш цікаві книги, дізнаєшся багато цікавого. Пора творити самому. Спробуй написати розповідь чи вірш. Покажи її за бажанням вчителю і бібліотечному працівнику.

Немає коментарів:

Дописати коментар