БЕГУЩАЯ СТРОКА

РАДА ВІТАТИ ВСІХ ГОСТЕЙ!

середу, 13 листопада 2019 р.

                                                                ЗАТВЕРДЖЕНО:                     

                                                                 Директор Сквирського НВК:
                                                                                  А.Д. Вигівська






РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ

ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ

                   НА   2019-2020 н.р.




Бібліотекар НВК : Вигівська Т.П.

 ЗМІСТ

1.      Аналіз роботи шкільної бібліотек у 2018-2019  навчальному році.
2.     Основні завдання і напрямки роботи бібліотеки Сквирського НВК у 2019-2020  навчальному році.
3.     Заходи за розділами:
1.     Робота з читачами.
2.     Організація книжкових фондів і каталогів.
3.     Масові заходи з популяризації літератури.
4.     Робота з активом бібліотеки.
5.     Робота ДБА.
6.     Робота з педагогічним    колективом гімназії.
7.     Робота з батьками.
8.     Підвищення кваліфікації.


 Аналіз роботи шкільної бібліотеки1
за 2018-2019 н.р.

Шкільна бібліотека є структурним підрозділом школи, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу. Свою роботу вона організовує спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламентуючої документації.
У  2018-2019навчальному році робота бібліотеки  була побудована згідно  Закону України «Про бібліотечну справу» від 27.01.1995 №32/95 ВР, наказу МОН України від 14.05.1999 р. № 139 «Про затвердження Положення про бібліотеки ЗНЗ», постанов Кабінету Міністрів України, відповідних наказів Департаменту освіти Київської облдержадміністрації.
         Робота бібліотеки ведеться згідно річного плану. Вона спрямована на національно-патріотичне, громадське, трудове, естетичне виховання; виховання культури читання учнів, керівництво позакласним читанням; поповнення і збереження книжкових фондів. Робота шкільної  бібліотеки  у  2018-2019  навчальному році спиралася на вирішення завдань по  інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу та здійснювала інформаційно-бібліографічний супровід упровадження Державних стандартів освіти, переходу до Нової української школи.
Завідуюча бібліотекою  Вигівська Т.П. протягом  року:
×        здійснювала системну, цілеспрямовану допомогу школярам в успішному засвоєнню навчальних програм, розвитку їх творчого мислення, пізнавальних інтересів і здібностей з використанням бібліотечного ресурсу;
×        надавала інформаційну підтримку педагогічним працівникам у підвищенні методичної культури та педагогічної майстерності, допомогу в діяльності вчителів й учнів в освітніх проектах;
×        формувала в учнів навички незалежного користувача бібліотеки, навчала користуватися книгою й іншими носіями інформації, пошуку, відбору й критичній оцінці інформації;
×       
удосконалювала традиційні  й освоєнні  нові  бібліотечні технології. Забезпечувала можливості найбільш повного й швидкого доступу до документів. Надавала методичні  консультаційні допомоги педагогам, учням та їх батькам в одержанні інформації.
×        Використовувала різні форми проведення масових та інформаційних заходів.
      Саме тому бібліотека школи стала  інформаційним центром як для учнів, так і для вчителів,  одним із важливих напрямків роботи якого є формування інформаційної культури читачів з використанням різних джерел інформації.
Шкільна бібліотека має абонемент, невеликий читацький зал  (на 2 посадочних місця).. Для шкільних підручників  бібліотека має ізольоване приміщення.
       Протягом 2018-2019 навчального року бібліотекар продовжувала формування бібліотечного фонду, який відповідав би за змістом освітнім, виховним та інформаційним потребам, а також забезпечував  бібліотечне обслуговування учнів та вчителів.
              Наша бібліотека продовжуватиме свою діяльність  у всіх напрямках, за якими працює щкола.






 
Основні показники роботи шкільної бібліотеки:

Основні показники
Навчальний рік
2018-2019

Кількість учнів в школі

228

Всього читачів
258

Всього читачів учнів
205

% читачів
100%

Кількість відвідувань
4295

Книговидача
5567

Фонд підручників
5601

Фонд худ. літератури
5279
























Були визначені конкретні форми інформування кожної категорії читачів з урахуванням їхніх потреб. Продовжувалося формування довідково-інформаційного фонду, були проведені виставки «Знайомтесь - нові книги!», «Шедеври нашої бібліотеки», «читай як я, читай зі мною, читай краще мене»,  у яких з зацікавленістю прийняли участь учні школи.
Певна робота проводилася   щодо популяризації літератури та медіа ресурсів, з цією метою були сформовані тематичні викладки книжного фонду, такі як: «Моя Батьківщина – Україна», «Край, овіяний легендами», «Правові знання – підліткам», «Сім׳я та школа – дві могутні сили виховання», «БЖД та правила дорожнього руху», «Пожежна безпека» тощо. Протягом поточного навчального року бібліотекар постійно розширювала бібліотечно-інформаційні послуги на основі вдосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи, уведення в роботу новітніх технологій (комп’ютерні презентації, слайд-шоу, квести,  буктрейлери. Щомісяця  оформлялася  експрес-інформація ,підготовлені виставки до ювілейних дат (письменників, видатних людей, міжнародних днів). Усього було протягом навчального року оформлено 35 яскравих книжково-ілюстративних виставок, викладок, поличок.
Бібліотека готувала різноманітні бібліографічні довідки.. Багато довідок носили фактичний та тематичний характер, наприклад: «Сучасний стан екології та екологічної катастрофи», «Пам’ятати довічно»,  «Щодо вибору підручників 1,5,10 класів» тощо.
Діяльність шкільної бібліотеки у 2018-2019 навчальному році була спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою, а також на забезпечення різноманітного змісту навчального процесу, всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї.
Особлива увага приділялася широкій популяризації української сучасної літератури, літератури з питань освіти, історії і культури українського народу та поваги до рідної мови, національно-культурних і духовних надбань нашого народу.
Інформаційна робота серед педагогічного колективу включала також виступи на засіданнях методичних об’єднань вчителів-предметників з інформаційними оглядами, оглядами періодичних видань на допомогу вчителю.
Є багато форм і методів виховання культурної людини, прищеплення любові до книги і одна із них – прищеплення школярам навичок бібліотечно-бібліографічної грамотності.У популяризації основ бібліотечно-бібліографічних знань використовувалися найрізноманітніші методи: бесіди, лекції, практичні заняття, повідомлення учнів, різні види змагань, конкурсів.Особливо складно прищеплювати школярам навички користування довідковою літературою. Тому вчителі - предметники активно сприяли формуванню цих навичок: завдання з будь-якого предмета подавались так, що учні були змушені звертатися до словників і довідників, особливо вчителі географії, математики, хімії, російської та української мови. Пробудженню інтересу до довідкової та науково-популярної літератури сприяло використання таких форм позакласної роботи, як олімпіади, конкурси, тематичні уроки та свята.
Слід зазначити активну участь бібліотеки у проведенні щорічного Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек, який проходив під гаслом: «Шкільна бібліотека – за здоровий спосіб життя», метою якого є  пошук ефективних шляхів розв’язання проблеми соціального здоров’я молоді засобами бібліотечної роботи; реалізація основних пріоритетів Нової української школи, а саме: формування в учнів уміння розумно і раціонально користуватися природними ресурсами, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатності і бажання дотримуватися здорового способу життя. Особлива увага в ході проведення місячника приділялася видовищній інформації, що спонукає школярів звертатися до книг та пробуджує інтерес до читання; популяризації літератури та інтернет-сервісів про здоров’я та здоровий спосіб життя;поповненню бібліотечного фонду документами з різних галузей знань, зорієнтованих на формування в учнів практичних навичок дбайливого ставлення до свого здоров’я; добірка літератури та матеріалів щодо участі учнів у фестивалі гімназії: «Обери життя!». Оформлені книжкові виставки та  полички: «Здоровий спосіб життя – хворобам нема вороття», «Мандрівка на планету Здоров’я» та ін.; проведені бібліотечні уроки інформаційної культури: «Безпечний інтернет для дітей та підлітків. Знайомство з блогом бібліотеки»,: «Питна вода: безпека, якість, здоров’я», «Раціональне харчування» та ін.
Працюючи в тісному контакті з учителями,  бібліотека використовує усі можливі форми співробітництва в здійсненні виховання культури читання школярів під час викладання різних предметів, у повсякденній роботі з читачами-учнями.
     У популяризації основ бібліотечно-бібліографічних знань     використовувалися найрізноманітніші методи: бесіди, лекції, бібліотечні уроки, практичні заняття, повідомлення учнів, різні види змагань, конкурсів. Крім того в класах була проведена бесіда про збереження підручників.
  Протягом року бібліотекою було проведено чимало цікавих і захоплюючих заходів:
-                     бесіди з учнями 2-10 класів щодо правил користування бібліотекою, виявлення їхніх інтересів та інформаційних потреб;
-                     поповнено фонд художньою, науково-популярною літературою для вчителів та учнів, подарованою  учнями та батьками;
-                     проведено аналіз читацьких формулярів всіх класів  з метою виявлення кращих читачів школи,  класів, кращого читацького колективу. Кращі читачі, активісти бібліотеки,   учасники конкурсних програм та вікторин, активні учасники бібліотечних акцій нагороджені Грамотами, Дипломами, Подяками;
-                     традиційними стали бібліотечні уроки з бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів, комп`ютерні презентації з морально-етичного, патріотичного виховання, екологічної спрямованості, екскурсії до бібліотеки та посвята в читачі учнів молодших класів;
-                     з метою розкриття потенційних можливостей шкільної бібліотеки, підняття її престижу, привернення уваги вчительської, учнівської та батьківської громадськості до проблем бібліотеки навчального закладу, а також популяризації читання в Україні проведені заходи в рамках Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек «Шкільна бібліотека – за здоровий спосіб життя»;
-          створені розробки особистісних заходів та презентацій бібліотекаря  для використання їх в  навчально-виховному процесі;
.
     Уся робота шкільної бібліотеки спрямована на виховання гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов`язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
Треба зазначити, що резерви шкільної бібліотеки в справі інформаційної роботи далеко не вичерпані. Постійний пошук нових, ефективних технологій, прагнення до формування системи інформаційної підтримки освіти, тісний взаємозв’язок і взаємодія з педагогічним колективом буде сприяти утвердженню шкільної бібліотеки як справжнього культурного, інформаційного і освітнього центру, який одержує, зберігає і розповсюджує різноманітні джерела інформації, здатні задовольнити будь-які запити своїх читачів.
Таким чином, зміст роботи бібліотеки школи  був спрямований на те, щоб формувати духовний світ дитини і сприяти гармонійному розвитку особистості, яка здатна бути спадкоємцем і продовжувачем прогресивних національних традицій.



                                Основні завдання і напрямки роботи бібліотеки
у 2019-2020  навчальному році

Невід’ємною складовою науково-освітянського та інформаційного простору є бібліотеки, які накопичують, зберігають і поширюють знання, що зафіксовані у друкованих та інших носіях інформації. Саме бібліотека є найважливішою творчою лабораторією, саме від її ресурсів і послуг залежить якість та зміст навчально-виховної роботи. Книга – це скарб, мудрість і досвід, ретельна праця, творча думка і презентація ідей.
Сьогодні основними завданнями шкільної бібліотеки є:
1.   Піднесення бібліотечної справи на якісно новий рівень, інформатизація бібліотечних процесів, впровадження в роботу бібліотеки нових інформаційно-комунікаційних технологій, навчання користувачів технологіям інформаційного самообслуговування, створення нових та поповнення існуючих баз даних матеріалів, необхідних для забезпечення навчально-виховного процесу.
2.   Сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу; виховання загальної культури, національної свідомості, шанобливого ставлення до книги.
3.   Підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій, які вміщують найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, надання інформаційно-методичної допомоги учням, педагогам в оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу
4.   Координація роботи шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації книги, в задоволенні інформаційних потреб книгокористувачів, формуванні в них навички читання літератури.
5.   Виховання у школярів інформаційної культури, культури читання; формування вмінь користуватись бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом, базами даних, розвиток творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів школярів. Забезпечення росту професійної компетентності педагогічних кадрів.
6.   Систематична робота шкільного бібліотекаря зі збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду, формування ядра книжкового  фонду, основу  якого складала б українська книга; поповнення шкільного фонду краєзнавчими й бібліотекознавчими матеріалами, літературними доробками місцевих авторів; розширення книжкового фонду  засобами проведення доброчинних акцій «Подаруй книгу».
7.   Якнайповніше забезпечення реалізації таких принципів функціонування шкільної бібліотеки, як пріоритет читацьких інтересів, глибоке і копітке їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки: формування в дітей стійкої потреби в книзі.
8.   Популяризація книги, постійне оновлення матеріалів, календаря пам’ятних дат, даних про новини бібліотеки, нові надходження, програмних творів,  списків літератури та іншої інформації.
9.   Підвищення авторитету шкільного бібліотекаря, збільшення ролі його праці в навчально-виховному процесі школи, сприяння зростанню соціальної активності шкільного бібліотекаря, його готовності до сприйняття нових ідей, маркетингової діяльності як засобу та інструменту оптимізації процесу обслуговування і розширення сфери впливу шкільної бібліотеки.


                              І.      Робота з читачами

Залучення учнів до читання та роботи у бібліотеці

№ з/п
Назва заходів та технологій
Термін
виконання
Відповідальний
1.       
Перереєстрація та запис нових читачів.
Вересень,
жовтень
Бібліотекар
2.       
Обслуговування учнів, вчителів, батьків.

Постійно
Бібліотекар
3.       
Екскурсії до шкільної бібліотеки першокласників.
Жовтень
Бібліотекар
4.       
Проведення  бесід  про правила користування бібліотекою.
Протягом року
Бібліотекар
5.       
Проведення  заходів з ліквідації заборгованості читачів.
Постійно
Бібліотекар
6.       
Робота з формулярами читачів.

Постійно
Бібліотекар
7.       
Відзначення  кращих читачів на святі: «Країна казкова – країна книжкова» (Всеукраїнського тиждень дитячої та юнацької книги).
Березень, квітень
Бібліотекар
8.       
Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів.
За планом
Бібліотекар

Індивідуальна робота з читачами

з/п
Назва заходів та технологій
Термін
виконання
Відповідальний
1.
Проводити індивідуальне консультування читачів при виборі книги:
  • рекомендаційні бесіди;
  • бесіди про прочитане;
  • реклама книги;
  • консультації біля книжкових виставок.

Постійно
Бібліотекар
2.
Виділити групи читачів за інтересами.
Жовтень
Бібліотекар
3.
Аналіз читацьких формулярів: «Що читаємо? Як читаємо?»
Лютий

Бібліотекарі
4.
Проводити бібліографічні  індивідуальні консультації:
  • рекомендаційні списки літератури;
  • бібліографічні огляди літератури;
  • тематичні бесіди з визначеної теми.

Постійно
Бібліотекар

Обслуговування читачів


Назва заходів та технологій
Термін виконання
Відповідальний
1.
Організація інформаційної діяльності по спрямуванню національного самоусвідомлення і духовного становлення учнів – користувачів бібліотеки .
Протягом року
Бібліотекар
2.
 Залучення нових читачів:
  • екскурсії до бібліотеки;
  • пояснення учням правил користування бібліотекою;
  • ознайомлення з книжковими виставками, які розкривають фонд бібліотеки.

Вересень

Протягом року
Бібліотекар
3.
Обслуговування читачів протягом року.
Систематично
Бібліотекар
4.
Налагодити індивідуальну роботу з читачами:
  • списки рекомендованої літератури;
  • рекомендаційні бесіди, бесіди   про прочитане;
  • рекламування літератури;
  • виставка однієї книги;
  • виставка книг-ювілярів;
  • робота з формулярами читачів;
  •    виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів.



Протягом року



Згідно плану роботи на рік
Бібліотекар
5.
Продовження роботи літературно-інформаційного центру:
  • «Виставка однієї книги»;
  • «Букслем» (реклама) «Я прочитав – і ти прочитай»;
  • Інтернет марафон: «Літературний вернісаж»;
  • Бібліошопінг: «Даремно часу Ви не гайте! Ось цю книгу прочитайте».
  •  «Знайомтесь: нові книжки»;
  • «Виставка книг-ювілярів 2019-2020 років»
  •  
.
Протягом року












Бібліотекар
6.
Оформлення інформаційних і книжкових виставок і викладок.

Систематично
Бібліотекар
7.
Участь у всеукраїнських конкурсах, акціях, інтернет-семінарах.
 Конкурс «Найкращий відгук на прочитану книжку сучасних авторів (4-5 кл.)»;
  • Всеукраїнський місячник «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини»;
  •  «Зорепад книжкових ідей»;
  • «Книги-ювіляри 2019-2020 років»;

Протягом року

Бібліотекар,
Вчителі-філологи,


ІІ. Організація книжкових фондів і каталогів


Назва заходів та технологій
Термін
виконання
Відповідальний
1.
Оформлення  передплати на періодичні видання.
Жовтень – листопад

Бібліотекар
2.
Ведення індивідуального, сумарного обліку бібліотечного фонду.
Протягом року
Бібліотекар
3.
Оформлення  документації  на нові надходження  та систематична  звірка її з бухгалтерією.
1 раз у квартал
Бібліотекар
4.
Ведення чіткого  обліку виданих підручників по класах.
Протягом року
Бібліотекар
5.
Робота з фондом:
  • рознесення книг по стелажах;
  • розміщення згідно таблиць ББК та УДК;
  • оформлення книжок, подарованих у ході акції «Подаруй книгу бібліотеці!».
Протягом року
Бібліотекар
6.
Вилучення з фондів:
·         застарілих видань;
·         загублених читачами книг;
·         з інших причин (складання актів, вивіз макулатури, здача актів до бухгалтерії; робота із сумарними та інвентарними книгами).
Протягом року



Бібліотекар
7.
Комплектування книжкового фонду.
Протягом року
Бібліотекар
8.
Робота з фондом підручників:
·         організація видачі підручників;
·         організація здачі підручників;
·         оформлення нових надходжень;
·         інформування вчителів про надходження нових підручників на стенді «Шкільна бібліотека інформує».
Вересень
Травень

Протягом року
Бібліотекар
9.
Створення у кожному класі постів бережливих по збереженню книги (регулярне висвітлювання  роботи постів бережливих на засіданнях Активу бібліотеки школи).
Вересень
Протягом року
Класні
керівники
Бібліотекар
10.
Заходи по збереженню фонду:
·         рейди перевірки стану підручників;
·         робота Книжкової лікарні «Вчись і ти, як книгу берегти» (на уроках трудового виховання у 2-5 класах);
·         індивідуальні бесіди з читачами.

І раз на семестр
Протягом року

Класні
керівники
Бібліотекар
11.
Ведення всіх операцій з обліку бібліотечного фонду підручників.
Протягом року
Бібліотекар
12.
Залучення учнів та педколективу школи до участі у шкільному буккросингу.
Протягом року
Оргкомітет
Бібліотекар
13.
Замовлення необхідних підручників на поточний навчальний рік на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

Згідно наказу Міністерства освіти України
Бібліотекар
Заст.директора з НВР
14.
Популяризація та вивчення бібліотечного фонду.

Протягом року
Кл. керівники, бібліотекар
                                                         Робота з підручниками
№ з/п
Назва заходів та технологій
Термін
виконання
Відповідальний
1
Своєчасно (до 01.09) забезпечити учнів підручниками, які є у наявності.

Серпень – вересень
Бібліотекар
2
Вивчати стан забезпеченості учнів підручниками з урахуванням особистих підручників.

Вересень
Жовтень
Бібліотекар
3
Продовжувати комплектувати фонд шкільних підручників. Систематично вести картотеки.

Протягом року
Бібліотекар
4
Замовлювати необхідні підручники на поточний навчальний рік на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

Згідно наказу Міністерства освіти України
Бібліотекар
Заст.директора з НВР
5
Проводити  списання підручників загублених читачами та застарілих.

За потребою
Бібліотекарі

6
Прийняти участь у шкільному етапі акції «Живи, Книго!».

За планом
Бібліотекар,
класні керівники
7
Провести повну інвентаризацію фонду підручників,

Вересень,
Травень – червень 
Бібліотекар
                 ІІІ. Масові заходи з популяризації літератури

Керівництво читанням дітей


№ з/п
Назва заходів та технологій
Термін
виконання
Відповідальний
1
Індивідуальні бесіди:
·         при запису до бібліотеки;
·         рекомендації щодо вибору літератури та читання,
·         про прочитане.

Вересень – травень



Бібліотекар
2
Оновлювати постійно-діючі книжкові      виставки та полички:
·         «Чарівний світ природи»
·         «Твоє здоровя у твоїх руках»
·         «Київщина- рідна сторона»
·          «Моя Батьківщина – Україна!»
·         English books
·         Сім'я і школа – дві могутні сили виховання (для батьків)
·         Для Вас, вчителі
·         Книги – помічники в навчанні
·         Твої права і відповідальність»


Протягом року






Бібліотекар
3
Оформлювати тематичні книжкові полиці:
·         До першого уроку
·         Знайомтесь, новинки!
·         Українська книга – дітям
·         Правові знання – підліткам
·         «Подаруй книгу школі»
·         До ювілейних дат
·         Книги-ювіляри 2019-2020 років
·         Прочитав сам, зацікав товариша
·         Виставка однієї книги
·         Рідна мова – то доля народу
·         Твої герої, Україно!
·         «Порожня зона, край мовчання…»(до дня пам’яті Чорнобиля)
·         «Я прочитав – і ти прочитай»
·         «Даремно часу Ви не гайте! Ось цю книгу прочитайте!».

Серпень – вересень.

Протягом року

Бібліотекар
4
Добірка літератури та матеріалів щодо участі учнів у фестивалях та конкурсах
гімназії:
·         «Що? Де? Коли?»
·         «Обери життя!»
·         «Україна – це ми!»
·         Предметних тижнях

Протягом року
Заступник директора з НВР
Класні керівники
Бібліотекар


5
Бібліотечні уроки:
  • «Країна казкова – країна книжкова» (бібліоподорож).
  • «Бібліотечний вернісаж» (бібліотечний урок-екскурсія для першокласників)
  • «У світі казки, музики та барв» (літературна гра-подорож).
  • «А ми тую козацькую славу збережемо».
  • «Україна – наш спільний дім»


За планом


Бібліотекар,
Вчителі-філологи
Класні керівники

6
Бібліотечні уроки інформаційної культури:
  •  «Основні елементи книги. Книга незвичайна – книга віртуальна».
  • «Безпечний інтернет для дітей та підлітків. Знайомство з блогом бібліотеки.»
  • «Віртуальні бібліотеки: мандрівка сторінками сайтів дитячих видань. Медіатека на блозі бібліотеки.»
  • «Електронні бібліотеки на допомогу навчанню. Знамениті бібліотеки світу.»
За планом


Бібліотекар

7
  • Інтелектуальна гра-подорож «Рецепты здорового образа жизни»
  • Літературно-музична вітальня «Живе Тарас у пам'яті народній»

За планом
Бібліотекар

8
Інформаційна перерва в бібліотеці «Подорож книжковими полицями».
Постійно
Бібліотекар
9
Бібліографічні огляди:
  • До дня української писемності;
  • До дня Чорнобильської трагедії;
  • До дня матері;
  • «Великі українці»;
  • Рекомендуємо почитати;
  • До ювілейних дат (письменників, видатних людей, міжнародних днів).

За планом





Бібліотекар
10
*      Всеукраїнський день  бібліотек.
*      Посвята в читачі .
*      Всеукраїнський місячник «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини».
*      Тиждень дитячої та юнацької книги.

Протягом року
Бібліотекар




                                    ІV. Робота з активом бібліотеки

№ з/п
Назва заходів та технологій
Термін
виконання
Відповідальний
1
Вибрати актив бібліотеки. Скласти план роботи активу бібліотеки.
Вересень жовтень
Бібліотекар
Педагог-організатор
2
Проводити в бібліотеці засідання активу з питання роботи з книгою.
Щоквартально
Бібліотекар
3
Проводити рейди перевірки підручників з метою формування дбайливого ставлення  до навчальної книги.
1 раз на семестр
Актив бібліотеки
Бібліотекар.
Педагог-організатор

4
Залучити актив до роботи:
Ø  з ремонту  книг;
Ø  щодо роботи з боржниками;
Ø  щодо збереження навчальної літератури у класах;
Ø  з обробки літератури, яка надійшла до бібліотеки;
Ø  щодо залучення учнів до читання.


Протягом року


Актив бібліотеки
Бібліотекар


                                             V. Робота ДБА

     Для забезпечення якісного інформаційно-бібліографічного обслуговування педколективу, учнів та батьків бібліотека і надалі приділятиме першочергову увагу довідково-бібліографічному апарату:

№ з/п
Назва заходів та технологій
Термін виконання
Відповідальний
1
Поповнення і впорядкування каталогу і картотек:
·         «Картотека довідкової літератури»  «Краєзнавча картотека»;
·         Картотека журнально-газетних статей
·          «Картотека творів худ.літератури у хрестоматіях та збірниках».
·         «Картотека підручників»;
·         «Картотека нових надходжень».

Протягом року

Бібліотекар
2
Консультативні години «Робота з картотеками».
За необхідністю
Бібліотекар
3




Пояснення учням правил користування ДБА.
За необхідністю
Бібліотекар
4
Проводити бібліографічні огляди літератури, перегляди літератури до знаменних дат, до дат народження письменників, свят.
Протягом року
Бібліотекар
5
Створення рекомендаційних списків художніх творів, що вивчаються за новою шкільною програмою (у  1-х класах) у НУШ.
Протягом року
Бібліотекар
6
Створення на блозі бібліотеки веб-міксу картотеки художніх творів, що вивчаються за новою шкільною програмою (у  1-х класах).
Протягом року
Бібліотекар




VІ. Робота з педагогічним    колективом школи.

№ п/п
Назва заходів та технологій
Термін виконання
Відповідальний
1.
Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури».
Постійно
Бібліотекар
2.
Оформлення книжкових виставок до педрад та методичних засідань вчителів-предметників .

За потребою
Бібліотекар
3.
Підготовка анотованих списків літератури для вчителів-предметників.
За потребою
Бібліотекар
4.

Брати участь у педрадах, семінарах, ШМО.
Протягом року
Бібліотекар
5.
Поповнювати матеріалами раніш оформлені картотеки.
Постійно
Бібліотекар

6.
Індивідуальне інформування вчителів, що атестуються.
Постійно
Бібліотекар
7.
Брати участь у підготовці та проведенні предметних тижнів.
Постійно
Бібліотекар
8.
Інформувати педколектив школи про стан збереження підручників класами.
Протягом року
Бібліотекар
11.
Постійно допомагати у виборі літератури педколективу закладу при проведенні масових заходів.
Протягом року
Бібліотекар
12.
Допомога класним керівникам початкових класів книжковими добірками щодо організації уроків позакласного читання.
Протягом року
Бібліотекар








VІІ. Робота з батьками
Шкільна бібліотека допомагає батькам у вихованні в учнів любові до книги та культури читання. А батьки в свою чергу, надають допомогу у збереженні шкільних підручників.

№ з/п
Назва заходів та технологій
Термін
виконання
Відповідальний
1
Поповнити у бібліотеці куточок «Сім’я і школа - дві могутні сили виховання».
Вересень
Бібліотекар
2
Проводити консультації з батьками по ремонту книг та збереженню навчальної літератури .
Протягом року
Бібліотекар
3
Вести пропаганду літератури для батьків з виховання дітей.
Протягом року
Бібліотекар
4
Продовжувати поповнювати папку для батьків «Читання і бібліотека у житті вашої дитини».
Протягом року
Бібліотекар
5
Оформити книжкову викладку нових книг для вчителів, батьків та учнів (до дня бібліотек).
30 вересня
Бібліотекар
6
Поповнювати сторінки блогу бібліотеки «На допомогу батькам та учням».
Протягом року
Бібліотекар


VІІІ. Підвищення кваліфікації.

№ з/п
Назва заходів та технологій
Термін виконання
Відповідальний
1
Знайомитися з новими надходженнями, періодикою.
Протягом року
Бібліотекар
2
Передплатити  журнал «Шкільна бібліотека», (за можливості).
Жовтень
Бібліотекар
3
Взяти активну участь у роботі районного методоб’єднання  шкільних бібліотекарів.

За планом РМЦ
Бібліотекар
4
Підвищувати і вдосконалювати професійний рівень у дитячих міських бібліотеках.
За
потребою
Бібліотекар
5
Спілкуватися з шкільними бібліотекарями району, ділитися своїм та переймати їх досвід .
Протягом року
Бібліотекар










                                      Затверджено:

                                      Директор НВК:
                                                                             А.Д. Вигівська






ГРАФІК

БІБЛІОТЕЧНИХ УРОКІВ

НА 2019-2020 н.р.















ВЕРЕСЕНЬ.

1.    Екскурсія у шкільну бібліотеку учнів  1 класу. Посвята в читачі.
2.    Бібліотечна година « Правила поводження з книгою та у бібліотеці. (1-3 кл.).
                                      
                                      ЖОВТЕНЬ.
1.    Бібліотечний урок « Подорож у країну Безпеки» (1-4 кл.)
2.    Бібліотечна година « Права свої знай , а закони поважай» (5-8 кл.)
                          ЛИСТОПАД.
1.    Дискусійний клуб  «Добро та милосердя у нашому житті».
(7-9       кл.)
2.    Бібліотечний урок «Насилля серед учнів. Як його уникати».
(6-11 кл.)
                                 
                                    ГРУДЕНЬ.
1.        Усний журнал  «Патріот» . (5-9 кл.).
2.        Бібліотечна година « Мода та здоровя». (7-11 кл.)


                                            СІЧЕНЬ  2020 р.

          1.Мультимедійний урок  « Навколо світу за 80 хвилин).
            (10-11 кл.)






ЛЮТИЙ

1.    Бібліотечний мультимедійний урок « Природа – джерело життя.»  (2-4 кл.)
2.    Літературна вітальня  «Мово моя материнська». (7-8 кл.).
 

БЕРЕЗЕНЬ.

1.    Зустріч з поетесою, письменницею Сквирщини Людмилою Процюк-Щербатюк.
2.    Інтелектуальний квест « Рідна земля для нас усіх  -Україна».
(5-6 кл.)


                                КВІТЕНЬ.

1.    Бібліотечна година  « Твоє здоровя- в твоїх руках бережи його». (2-4 кл.)
2.    Бібліотечний урок « Права свої знай, а Закони поважай».
(5-8 кл.)


                                  ТРАВЕНЬ.

       Літературна вікторина   « Колесо фортуни».

Немає коментарів:

Дописати коментар